torsdag den 4. november 2010

Jeg er lykkelig.

Jeg er lykkelig! Helt overdrevet lykkelig! I dag var vi i Kaufland i Tg Jiu, og gæt hvad jeg fandt? - ja, helt rigtigt: RUGBRØD!!! Fantastisk tætpakket rugbrød! Et halvt kg til hvad der svarer til ca 6 danske kr! Det er desværre bare dyrt med vores økonomi :( Men det vil jeg skide på, for jeg har levet af hvidt franskbrød siden jeg kom hertil... Helst som tilbehør til alle måltider, ja da. Men nu har jeg rugbrød til et lille stykke tid, så jeg er glaaaaaaaaaaaad! Det smager lidt sødere end dansk rugbrød, men stadig fantastisk! Vi fandt også tun på dåse, nam! Jeg har kun fået fisk 2 bittesmå gange i Rumænien og det er for skod. Man kan ellers købe helt frisk fisk rundt omkring, som de slår ihjel for øjnene af en... Jeg er desværre bare en smule for retarderet til at tilberede det sådan (sorry daddy - alt hvad du har lært mig i Thorsminde er gået tabt)... Giv mig noget frossen fisk, pwetty pwease! Nå, men det bliver i hvert fald dejligt med noget rigtigt mad. Franskbrød, salami og pate er slet ikke så fantastisk i længden.


Lige pt kan jeg høre en sindssyg og garantrisse rabiesbefængt hund gø ude på vejen. Det har den snart gjort en hel time i træk! Kun afbrudt af små pauser til at trække vejret og slikke sig i røven og hvad den nu ellers laver udover at gø. Derudover kan jeg høre Mickey, vores dejlige mus, som vi troede var død... (snydt for en femmer)... kravle rundt og larme med en pose i min sportstaske på gulvet. Jeg tror ikke du finder mad der lille skat - prøv køkkenet nedenunder.. eller nej, lad være tak. Org så er der dårlige nyheder: Ricki, familiens fantastiske hund, er syg :( han ligger bare op ad hegnet i græsset og ligger. Men hvad ellers kan man forvente, når størstedelen af hans kost består af for gammelt mad fra familien og os?


Nu er kl 00.00 og pigerne puttesover.. De kunne godt tage og vågne snart så vi kan få vores aftensmad! - Ja, sådan lever vi.....


What else? I morgen skal jeg snakke med Manuela, vores mentor, om min næste aktivitet.. Jocurii Pentru Copii.. Legetime for de små børn :D med en masse (muligvis onde danske) spil og lege... Dødbold osv. :D. Bagefter en smut til Tg Jiu for at få udfyldt noget papir sammen med Vizmi og Mathi og mødes med Adrian, en af gutterne vi mødte til "free hugs" sidste uge, og finde på noget spas.. Bagefter skal vi optage en lille film i landsbyen til at vise på "Tolerence Day" om ca to uger - og i morgen aften, kæmpe fødselsdagsfest for en af de andre frivillige, lørdag lidt mere fest med en masse frivillige og så skal jeg måske have lavet mig en fin lille plakat for min aktivitet der. Som I kan se, er der endelig begyndt at ske en masse ting udover at drikke kakao i baren efter skole.


00.22.. Hunden gør stadig, Mickey pusler stadig og Vizmi har rullet rundt og ligger halvt ovenpå mig og snorkbobler..... I love my life :D

1 kommentar:

  1. ej jeg elsker musen <3

    og hvor er det bare trist med hunden :'( ja begge hunde faktisk..

    fedt du fandt rugbrød ! og fedt at I endelig er kommet godt i gang med aktiviteter :)!
    + jeg vil gerne vide hvordan man udtaler den der by med rugbrøds navn?!

    SvarSlet