søndag den 31. oktober 2010

Aldrig har jeg prøvet noget så mærkeligt!

Søndag morgen... Der var stor halloween fest i går i Pestisanis diskotek. Fest og farver, et par udklædte voluntører fra Hobita, Pades, Godinesti og noget der lyder som Russia, genial grim dans, en masse slutty rumænske piger, fløjter, en masse gratis øl fra rundt omkring og skodmusik - fantastisk aften! Tømmermændene klarede vi med noget brød med salami og pate - surprise! Men midt i maden kommer ejeren og spørger om vi har tid til at hjælpe med at gøre haven ren og vi tænker at det var da mange der skulle til at feje en have, men okay. Da vi så skal til at i gang finder vi ud af at man her i Rumænien.. Hold godt fast!.... Fejer, vasker fliserne med vand og sæbe, skyller efter med vand og derefter fejer igen, samt fjerner spindelvæv overalt! Det er det underligste jeg har været med til! Virkelig! Jeg kendte godt til deres rengøringsvanvid, for ejerens kone kommer tit vadende ind i vores hus og fortæller os at vi skal gøre rent - og det gør vi så, for ellers ved vi at hun gør det selv. Ligesom huset sjovt nok er helt rent når vi har været væk herfra et par dage. PRIVATLIV TAK?! Det hænger lidt sammen med den fantastiske regel, at vi skal spørge ejeren om lov til at have venner på besøg i længere tid eller overnatte. Vi har dog snakket om det med ham, og fået lov til ikke at være så ekstreme hvis det bare er en eller to personer en nat eller to. Men han blev sjovt nok sur, da han opdagede at en fransk frivillig fyr fra den der by der lyder som Russia, har sovet her fra fredag til i dag.. "you didnt ask me!" "no, and why is that?" XD Han er super underlig.... Men han er ganske rar og her er stadig dejligt, på trods af manglende privatliv.
Nu vil jeg sove, for det er blevet en vane for os at gøre to gange på et døgn :) men med min tlf på maksimum støj, så jeg kan vågne hvis Mathias kommer med nyt fra tyskeren Frido, som vist nok ville komme langvejs fra og besøge os i dag! :D krydser fingre, for er du gaaaaal hvor jeg savner den sindssyge knægt! :D

1 kommentar:

  1. det lyder som om I hygger jer rigtig godt :)!!
    ih jeg er så misundelig !

    SvarSlet