tirsdag den 4. januar 2011

Going back to Romania

Oh yes, Im going back.... Med meget blandede følelser...
Besøget her i lille Danmark har været.. underligt.. På den ene side har det være helt vildt skjønt at være hjemme, sove i min egen seng med en god dyne, spist god savnet dansk mad, kørt i en velfungerende bil, haft køkken indenfor med normale redskaber i, set hele familien og et par af vennerne, shoppet i gode butikker, fortalt i laaaange baner om kære Rumænien og de dejlige frivillige.. Men på den anden side... Bare på 2 små uger har jeg nået at savne Rumænien, dårlige busser, Pestisani, de dumme unger, Targu Jiu, rådne maxitaxier, venlige landsbyboer, Hobita og vores smukke hus, vores bidende men skønne hund, de dejlige rumænere og sindssyge frivillige, at blaffe rundt og så især pigerne der hjemme fra helt åndssvagt meget... Måske det har noget at gøre med at Danmark ikke har været så fantastisk som jeg havde sat mine himmelhøje forventninger op til at det skulle være.. Folk har ikke rigtig haft den tid jeg godt gad at de skulle have og det har jeg heller ikke selv.. På samme tid har jeg følt jeg har kedet mig og været stresset.. Sjov følelse.. Ej, men det har dælme været dejligt at være hjemme, det må jeg indrømme. Også dejligt at få et lille afbræk fra Rumænien og samtidig få lidt afstand til det hele og finde ud af mange flere ting der skal laves om dernede - og de begynder fra i fucking morgen! Håber i er klar dernede! At menneskerne dernede er så dejlige og at jeg ved at jeg kun har dem i 8 måneder endnu og så når vi mødes en sjælden gang imellem i fremtiden, giver mig endnu mere lyst til at være dernede og være sammen med dem mens jeg kan, for bagefter bliver det sgu svært.. Om 1½ time skal vi afsted mod lufthavnen, så nu vil jeg sove en lille time... Næste blogindlæg vil være fra Rumænien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar